front page

Tuesday 28 June 2016

VYTOPLUS

ENTRI 28

Teks : Emy Idayu Binti Abu Bakar
Foto : Carian google




APA ITU VYTOPLUS? 
 VytoPlus adalah kombinasi multivitamin dan mineral bagi melengkapkan keperluan mikronutrien dalam diri setiap individu. Mikronutrien adalah umpama ‘baja’. Ia berfungsi untuk ‘menyegarkan’ diri anda disamping memastikan proses fisiologi dalam diri anda bertambah baik. Kekurangan multivitamin dan mineral boleh menyebabkan daya tahan badan kita makin berkurang, sel-sel tidak mampu berfungsi dengan baik dan masalah hormon bakal berlaku. 

VYTOPLUS SEBAGAI ANTIOKSIDA
 Pada zaman kini, badan kita lebih banyak terdedah kepada radikal bebas. Radikal bebas ini boleh berpunca daripada percemaran udara, air dan juga makanan. Radikal bebas boleh menyebabkan tercetusnya pelbagai penyakit kronik yang berbahaya. Mengikut kajian, antara penyakit yang disebabkan salah satu faktornya adalah kanser, darah tinggi dan juga masalah kesuburan. Antioksida adalah sangat penting sebagai sumber pertahanan badan daripada pelbagai penyakit kronik. 

VYTOPLUS UNTUK BINA OTOT 
Bagi anda yang menghadkan diet untuk tujuan menurunkan fat% (cutting), sudah tentu anda kekurangan vitamin dan mineral akibat diet. Jadi dengan Vsotropin ia membantu mencukupkan keperluan nutrisi anda. Begitu juga bagi anda yang ingin membina otot lebih besar. Walaupun anda mengambil diet yang tinggi protein dan tinggi karbohidrat namun sangat-sangat perlukan vitamin dan mineral secukupnya bagi 

MENYOKONG PERTUMBUHAN otot-otot anda. Ketika workout atau anda sedang melakukan aktiviti berintensiti tinggi, pernah atau tidak anda mengeluh PRESTASI anda sudah mencapai tahap TEPU? Kekuatan dan prestasi anda berada pada tahap yang sama sahaja seperti sebelum ini. Tahukah anda, tanpa kehadiran sesuatu vitamin dan mineral ketika proses anabolic berlaku ia boleh menyebabkan keaktifan otot anda tidak dapat ditingkatkan. Ia sangat mengejutkan bukan? 

VYTOPLUS UNTUK KESIHATAN WANITA 
Apabila kekurangan nutrisi terutama mikronutrien yang datang daripada sayur-sayuran dan buah-buahan ia boleh menyebabkan timbulnya masalah yang melibatkan hormon. Wanita dan hormon tidak dapat dipisahkan. Fungsi utama wanita adalah digerakan oleh hormon. Jika hormon seseorang wanita itu bermasalah maka ia boleh menyebabkan haid tidak teratur, masalah kesuburan dan stress dan sebagainya. Oleh itu, VytoPlus telah hadir bersama vitamin dan mineral yang sangat diperlukan oleh setiap wanita. 


CARA PENGGUNAAN? 
1 sachet VytoPlus dilarutkan dalam 150mL air dan diambil sekali sehari setiap pagi. 

CARA PENYIMPANAN? 
Simpan ditempat selamat, jauhi dari kanak-kanak dan dan elakkan terdedah secara langsung kepada suhu yang panas. 

Vytoplus ni adik beradik dengan mesotropin, 6tropin, gsotropin dan whey protein.

No comments:

Post a Comment